Sunday, April 17, 2011

AKAD NIKAH COUSIN

16/4/2011
Sakinah dan pasangan nya Yusri telah selamat diijabkabulkan..Alhamdulillah...
My cousin is Sakinah..dia ni anak bongsu Arwah Mak Njang yg pertama (4org anak)..Pak Njang dh 2kali kawin, dua2 isteri dh meninggal dunia...Mak Njang yg pertama meninggal masa mama airis kecik lg..mama airis pn xpnh tgk dia..kecik2 pnh tgk kot, tp skng xtau cmna rupa dia..M.njang yg kedua plak meninggal thun lepas beberapa hari sebelum puasa..ms dia sakit tu dia cm dh leh tau umur dia xpanjang..dia selalu ckp kt org yg melawat dia "ntah2 xsmpat nk puasa"..takdir tuhan, dia meninggal 2, 3 ari sblm puasa...AL FATIHAH utk kedua2  arwah M.njang yg telah kembali ke rahmatullah...sekarang ni P.njang dlm proses nk kawin lg..hehe..dh bertunang pn ngan org Lahar Yoi..anak dara..=)..cadang-cadang bulan 6 ni kot nk kenduri..selesaikan kenduri anak dl..kenduri si Sakinah ni mggu dpn 23/4/2011...

Semalam lpas blik keje (half days) trus bersiap nk p umah P.njang...siap beg & susu si kecik airis, mkn sket, start enjin trus vrrooooommmmm bertolak ke umah P.njang..mama airis pegi dl ngan adik n mak sbb abah nak solat zohor dulu..(ayah airis x ikt sbb ada kerja kt tmpt lain) kami ni pegi awal sebab nak tolong apa2 yg patut..sblm pegi tu si airis tgh tdo, pas dia bgun bg dia hisap susu sket, bagi mandi n siap kn dia..so, ms dlm keta si airis ni cam mengantuk lagi..tp sempat senyum2 n gelak2 ngan mama...Comel Airis..hehe..So, bl dh sampai org x ramai pun sebab diaorang wat kecik2 je, jmput adik beradik je..mula-mula xde keje sgt nk wat, dok je la main2 ng airis...lama2 dia pn dh cm merengek2 nak susu n mengantuk..bagi susu sebotol, trus lena...mengantuk sgt la tu...dlm kul 3 tu diorang dh bertolak ke masjid berdekatan..mula2 nak ikut jugak diorang pegi masjid, tp airis tdo,ngan ujan plak...x jadi la ikut..ssh la nk bergerak nnt..so, tggu je la kt umah..tolong hidang2 makanan sume n tgu je diorang blik dr masjid..ms tu lapar la plak, apalagas pekena mihun goreng dl la.......pastu lupa lak nk mnum air..hehe..ms nk mnum plak ada air teh je kt dpn mata,so tuang la...
tb2 mak ckp "eh yana, mnum teh?"
mama airis "eh, lupa..hehe, mnum sket bleh?"
mak"dah2 mnum sket ja, hang p cari ayaq masak kt dapoq, kembung perut satg mnum teh"
(bese la, bru lps pantang sebulan..hehe)
pas dh selesai majlis tu..kami pn blik la rumah, tak larat la nak tunggu lama2, satg blik malam kesian plak si kecik tu..sebelum balik sempat pekena mihun lg sepinggan..=) blik ja rumah...adusss lapar la plak...apa lagi..cri nsi kat dapur..kenyang perut..hehe (cepat benor rs lapar sekarang..haish, membesarkn bdn je tau)
ms kt sana, sempat la snap 2, 3 keping gambar..tp kualiti kurang memuaskn sbb gn kamera hp jer...
ok la dri xde kn?ngeh3...

airis ngan mak njang (zaty) dia..klau tgkap gmbr mst x dok diam..tu yg jd cmtu

ngan pengantin..gmbar x clear..huhu

see..pandang tempat lain plak

ni la Sakinah..comel budaknya..

hehe...

sarung cincin...abaikan org yg kt belakang tu..penat berdiri kot...

jeng..jeng,..hehe..malam td si airis kn bedong ng mama dia..tgn xreti dok diam..last2 bedong ng kain batik..hamek kaw..senyap..tp kejap je..pastu jd cmni..
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

video

kesian anak mama..hehe..last2 buka gak bedong dia tu..berpeluh2 bdn dia..haha..
lawak la airis ni..
nk panggil yang lain tgk, suma pakat dh tdo..gelak je la sorg2..

..SETIAP MANUSIA ADA KEKURANGAN DAN KELEBIHANNYA..TERIMALAH DIRI SEADANYA..

No comments:

Post a Comment

:: Terima kasih atas komen anda :: ^_^
:: Feel free to komen lagi :: *_*

:: SEHATI SEJIWA ::

Daisypath Anniversary tickers

:: YANA JR. ::

Lilypie First Birthday tickers