Wednesday, June 8, 2011

tak sedap perut...

assalamualaikum......

hari ni baru masuk kerja selepas 4hari cuti...
4hb cuti besday agong
5hb off day
6hb amik cuti balik kampung
7hb cuti sakit....


4hb...atur pergi kenduri 4 biji rumah, then terus balik kampung hsband yana dekat Bukit Merah...


6hb...on da way balik dari kampung, singgah pejabat pos sekejap...sampai je dekat pejabat pos tu, si Airis boleh plak poo poo...la ish...nanti la kita basuh.setel kat pejabat pos dulu..tiba-tiba mama dia pulak rasa nak poo poo...tak tahan sangat ni..ajak hsbnd yana cepat-cepat...singgah la petronas...lepas dah setel,setel kan si Airis pulak.Lepas je dari tu terus rasa tak sedap badan..rs macam nak muntah pun ada...

konon-konon nya balik dari kampung tu hsbnd ajak pergi jejalan kat Sungai Petani...tp tak jadi..dia pun singgah la pekan Parit Buntar..lapar kata nya..nak singgah makan..tp masa tu yana dah rasa lain macam dah..pening-pening dan badan rasa penat..bila dah sampai, hsbnd ajak turun..yana tak nak la sebab memang rasa tak larat sangat..
yana"abg pergi la makan, ayg tunggu dalam kereta ni...tak larat la nak turun..."
hsbnd yana"jom la pergi makan kejap, abg lapar ni"
yana"tak pe, abg pergi..ayg tunggu kat sini"...

 last-last hsbnd yana start enjin balik...

yana"laaa....nape tak pergi"
hsbnd yana"tak mau la, nanti jadi apa-apa susah"...

kitorang pun teruskan perjalanan..

sepanjang jalan tu memang yana pejam mata jer....
hsbnd yana ajak singgah rumah tok yana sebab dia lapar sangat,
nak singgah makan...yana tak mau, ajak hsbnd balik terus...
tapi hsbnd yana singgah jugak....
sampai je kat rumah tok...
terus je yana meluru ke bilik air..
rasa sesuatu nak keluar dari perut ni...huhu....
sekali...uweeekkkkkkk.......
ha..amik kau...
nasib baik singgah, klau tak..memang uweekk dalam kereta la...
lepas je dari tu, memang lemah badan-badan ni...berpeluh-peluh...
baring kejap....terlena...
kejap tu..terjaga...tetiba rasa lagi..lari dusshhhh ke bilik air...
uweekkk lagi....
huhu.....hsbnd yana leh melawak lagi...
"entah-entah mengandung....."
huhu..yela tu..Airis kecik lagi kot..

perut masa tu memang rasa cramp la...
sakit gila la....
mak cik yana suruh sapu minyak panas..
kot-kot perut masuk angin..
lepas je sapu...brrruuppp brrruupp la angin kuar..
sekali...dussshhh lari lagi...uweeekk lagi....
mak cik yana dah gelak-gelak dah masa tu...

fuhh...3kali dah ni...
"jom la balik, tak larat dah ni"....
hsbnd yana pun bawak Airis masuk kereta...
adusss..sakit perut pulak..rasa nak membuang la pulak..
setel kan dulu la...hsbnd yana dah hon-hon dah..masa tu dah la ada dalam toilet..
lantak la..setel kan yang ni dulu...

sebelum keluar dari rumah tok sempat capai satu beg plastik buat back up,
kot-kot la termuntah dalam kereta...
memang betul pun...dok je kejap..
dah uweeekkk...nasib la ada plastik tu...
hsbnd yana suruh buang plastik tu,
"tak mau, satg nak termuntah lagi plastik dah tak ada"
pas tu lagi sekali...uweekkk..5kali dah ni....
hsbnd ajak singgah beli ubat..
"tak mau..balik terus..."

sampai je rumah....
terus lari masuk bilik..
baring-baring...
Si Airis, suruh mak njang dia tolong tengok kan...
hsbnd yana keluar beli ubat...
sekali lagi..uweeekkk...
akhirnya dengan 6kali muntah dan 2kali cirit birit....
makan ubat muntah...dengan perut kosong...tertidur la insan yang bernama yana..
nasib la Airis pun baik je, tak ada meragam..
mak njang dia bagi tidur pun, senang je dia tidur...

esok nya 7hb..tak pergi kerja la...
penat tak habis lagi..perut pun masih terasa sakit lagi..
entah la..apa yang yana makan pun tak tau la...
hsbnd yana cakap, yana makan daging yang kak ipar yana panaskan kot.
daging tu daging masak kurma...lauk kenduri orang bagi...
daging tu dia basuh buat masak kicap..
entah la, orang lain pun makan daging tu jugak..tak ada jadi apa-apa pun..
yana pun ambik 2 ketul je pun, 2ketul yang kecik jer...

semalam pun cuma makan bihun goreng, tu pun tak habis...lepas tu tak makan apa dah...
memang perut kosong...
bangun je pagi tadi, punya la rasa lapar...
singgah beli kuih sebelum pergi kerja..


sekarang ni pun still rasa tak sedap perut..dan pening-pening je ni..
jangan pitam sudah la...
nasib la hari ni bos pergi Genting..boleh la rest sikit..
dah tak larat nak menaip dah ni..
mata pun rasa gelap je ni..
ok...bye2....


@_@

..SETIAP MANUSIA ADA KEKURANGAN DAN KELEBIHANNYA..TERIMALAH DIRI SEADANYA..

No comments:

Post a Comment

:: Terima kasih atas komen anda :: ^_^
:: Feel free to komen lagi :: *_*

:: SEHATI SEJIWA ::

Daisypath Anniversary tickers

:: YANA JR. ::

Lilypie First Birthday tickers